Aktualności

Cyfryzacja rekrutacji

Zdaniem ekspertów z dziedziny HR rekrutację czekają zmiany za sprawą cyfryzacji i zastąpienie tradycyjnych rozmów, nagraniami przy użyciu telefonów komórkowych.

 

Patrząc na tempo i sposób, w jakim cyberprzestrzeń staje się znaczącą częścią naszego życia, nikogo nie powinien dziwić fakt, że swoim zasięgiem obejmuje również obszar rekrutacji. W czasach, w których telefon komórkowy dla większości społeczeństwa stał się trzecią ręką, jego wykorzystanie dla skrócenia kontaktu z Kandydatami jest naturalnym postępem, który wcześniej, lub później musiał nastąpić. Gdyby na drodze rozwoju branży HR zostały pominięte jego możliwości, pozostałaby ona mało innowacyjna i bierna w pogoni za postępem. W konsekwencji, czego byłaby ona mniej atrakcyjna i przystępna w porównaniu z innymi branżami, które wykorzystują atuty cyberprzestrzeni.   Największą zaletą telefonu komórkowego jest szybkość i dostępność, cechy te również są znaczącymi wytycznymi rekrutacji i wymogami, jakie stawiane są przed potencjalnymi kandydatami, a które mogą być trudnymi do spełnienia.

            Z jednej strony osoby szukające zatrudnienia są aktywne zawodowo i najczęściej ich możliwości spotkania się na bezpośredniej rozmowie są ograniczone do godzin późno popołudniowych lub też pozwalają zaplanować takie spotkanie w odległym terminie. Z drugiej strony osoby bierne na rynku pracy, które w danym momencie są zadowolone ze swojej pracy, a na których pozyskaniu zależy rekruterom, nie chcą tracić swojego cennego czasu na spotkanie. Ich początkowe zaangażowanie w proces jest znacznie niższe w porównaniu z osobami, które planują zmianę miejsca pracy. Zadaniem rekruterów jest ich zachęcenie do udziału w rozmowach. Możliwość video interview może być kartą przetargową dla przekonania do udziału i zaprezentowaniu własnej osoby.

       Z pewnością w głowach rodzi się pytanie, czy istnieje zagrożenie dla osób pracujących na stanowiskach specjalistów ds. rekrutacji? Skoro istnieje możliwość nagrania własnej prezentacji i przesłania bezpośrednio do pracodawcy, może nie ma potrzeby angażowania dodatkowych osób ?  Myślę, że ich pozycja nie powinna być zagrożona.  Możliwość nagrania własnego video interview należy rozpatrywać w kategoriach dodatkowego narzędzia, ułatwiającego ich pracę.  Nagranie siebie na telefon komórkowy daje osobom ubiegającym się o pracę duży komfort i niezależność. W łatwiejszy sposób pozwala wyeliminować stres. Do pewnego etapu działania rekrutera mogą być zastąpione przez odpowiedni algorytm, jednak przy bardziej zaawansowanych rozmowach ocena specjalisty jest niezbędna, w celu wychwycenia szczegółów, zwłaszcza, gdy uda się wyselekcjonować więcej niż jednego kandydata spełniającego oczekiwania pracodawcy.  Dlatego też należy odbierać możliwości, jakie daje nam uwzględnienie telefonu w procesie rekrutacji, jako „ pomocną trzecią dłoń”.

      Myślę, że wprowadzenie video interwiew jest obroną przed coraz bardziej wymagającym rynkiem pracy, jest czymś atrakcyjnym i na tyle nieznanym, że może wzbudzić zainteresowanie u większej grupy docelowej, która chociażby z czystej ciekawości będzie chciała wypróbować tą nową metodę. Jest idealnym narzędziem w zarządzaniu czasem, który w obecnych realiach jest najistotniejszym aspektem we wszystkich dziedzinach życia.

 

Alicja Błędowska

Komentarze:

Nie dodano jeszcze komentarza

Dodaj komentarz:

Skontaktuj się z nami

Biuro Gdańsk

Jobhouse Sp. z o.o.

al. Grunwaldzka 31

80-241 Gdańsk

 

tel. +48 58 58 58 072

fax. +48 58 58 58 073

 

e-mail: gdansk@jobhouse.pl

 

Dział Handlowy

Marta Jędrzejowska

kom. +48 664 769 838

marta.jedrzejowska@jobhouse.pl

Biuro Warszawa

Jobhouse

Czerniakowska 141

00-453 Warszawa

 

tel. +48 22 10 10 923

fax. +48 22 10 10 924

 

e-mail: warszawa@jobhouse.pl

 

Dział Handlowy

Agnieszka Kaniewska

kom. +48 783 060 000

agnieszka.kaniewska@jobhouse.pl

Zapisz się do newslettera
Strony internetowe - odee.pl

Copyright 2016 – Jobhouse Sp. z o.o.