Pierwsze wrażenie ma ogromną moc.
Wystarczy tylko kilka sekund, aby wyrobić sobie o kimś opinię, a ludzie bardzo często oceniają innych po przysłowiowej okładce. Personal Branding jest strategią marketingową, mająca na celu budowanie wizerunku kandydata w celu zwiększenia jego atrakcyjności na rynku pracy.
Z Personal Brandingiem mamy do czynienia na dwóch poziomach: wizerunek w Internecie, mediach społecznościowych i bezpośrednio na spotkaniu rekrutacyjnym. Najważniejsze jest to, aby wszystko było spójne i wiarygodne. Zadbaj o udostępniane zdjęcia i informacje o Tobie w sieci, bądź aktywny na stronach branżowych, prowadź blogi, zbieraj pozytywne rekomendacje, potwierdzaj swoje umiejętności. Złota zasada brzmi: na spotkanie rekrutacyjne przyjdź ubrany odpowiednio o stanowisko wyżej, na które aplikujesz.
Pracodawcy poszukują ludzi którzy przyczynią się do rozwoju ich firmy, dlatego inwestycja w samego siebie, jest najlepszą formą inwestycji. Sprawdź jakie umiejętności są obecnie poszukiwane na rynku pracy, co mógłbyś w sobie rozwinąć oraz jakie kwalifikacje już posiadasz. Budowanie swojej osobistej marki to działania, które pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję i zagwarantują sukces.